Pagina's

dinsdag 19 april 2011

voddenpop...





















...over deze voddenpop wil ik je een leuk verhaaltje vertellen.
Deze pop heb ik 2 1/2 jaar geleden gemaakt voor de baby van een vriend van mijn zoon. Het kindje is met 26 weken geboren en haar tweelingzusje heeft 't niet gered.....
Deze pop heb ik voor haar gemaakt als een soort beschermengel. Laat het meisje nou, vanaf dat ze iets kon vastpakken, deze pop vastgehouden hebben en niet meer losgelaten.....
Maarja, je snapt natuurlijk wel dat 'pop' daar wel onder geleden heeft.
















Een half jaar geleden kreeg ik pop thuis met de vraag, kun je pop nog beter maken? De vlechten waren losgetrokken...de voetjes en handjes waren wat versleten...
































's Avonds toen het kindje sliep heeft mama heel voorzichtig pop uit bed gehaald en bij mij gebracht. Ik moest behoorlijk hard werken om pop diezelfde avond klaar te krijgen, want pop moest weer in bed zonder dat kindje er iets van zou merken.
















...nadat ik de voetjes in het gips had gezet en verband om het halsje had aangebracht kon mama pop weer ophalen...
















...pop loopt eigenlijk alleen in de lange onderbroek, want kindje vindt de jurk en schort te lastig...

Wat schetst je verbazing...pop moest nu weer naar de poppendokter...ze heeft overal pijn, de beentjes, de armpjes, de handjes, alles 'is' pijn.





















Nu heeft de poppendokter pop iets grondiger beter gemaakt, met rood gestipt gips,strikje om de voet, rozetje in het haar, handschoentjes aan en een strikje om de hals.




...zoek de verschillen.

Als pop nu weer ziek wordt moet ik maar een nieuwe maken, want ze is niet meer zo sterk...

5 opmerkingen:

Lisette zei

Gelukkig heb je voddenpop beter gemaakt.
En gisteren heb ik je mooie quilt ontvangen. Ik wou foto maken en batterij leeg..dus even opladen.
Hartelijk dank voor prachtige quilt, zo mooier dan op de foto.
Groetje Lisette

Freubs zei

Heleni wat een leuk verhaal, heel herkenbaar. Hopeliojk houd pop het nog eventjes en anders toch maar vast beginnen aan een nieuwe pop.

Diny zei

Mooi verhaal.
Leuke pop, hopelijk hoef je geen nieuwe te maken
om deze te vervangen. [ meer poppen maken is natuurlijk altijd leuk]
Toen mijn zusje haar pop stuk ging en ze een nieuwe[ bijna het zelfde,maar ietsjes groter]kreeg,smeet ze de pop net zo ver weg als ze haar krijgen kon!
Want het was niet haar lachebekje.
De eerste pop werd hersteld. Mijn zusje was tevreden ondanks het "litteken" op haar hoofd.
Vrolijk Pasen, Diny

Michelle zei

Ik heb hier een aantal posten gemist wat mooi allemaal!! en je voddenpop is geweldig wat leuk dat het kindje zo gehecht is aan de pop!

En voor je man nog een hele gelukkige verjaardag (beter laat dan nooit)

fijne paasdagen!
Groetjes Michelle

*Mieke*Petitevictorianrose*and*PastTimeChildhood zei

Wat een ontroerend verhaal, hopenlijk houdt pop het werkelijk nog een hele tijd uit.
Heleni, ik wens jou en je familie hele fijne Paasdagen.

Groetjes Mieke

Related Posts with Thumbnails